Af - 02/05-17 20:41

Martin bestilte særligt måltid på fly: Det fortrød han hurtigtMartin bestilte særligt måltid på fly: Det fortrød han hurtigt

'Retten' fik ham til klage til selskabet.

storybild

Arkivfoto

Martin Pavelka, der bor i London, gjorde store øjne, da stewardessen satte hans særlige måltid på flybordet.

Det glutenfri måltid, han havde bestilt viste sig nemlig at være temmelig utilfredsstillende for de ni timer, den 32-årige brite skulle bruge på et fly fra Japan til Australien.

Det skriver engelske Evening Standard.

Sammen med kniv og gaffel serverede flyselskabet, ifølge britiske Martin Pavelka, All Nippon Airways en banan for den sultne brite. Påklistret var en post-it, hvor der stod hans sædenummer og bogstaverne GF, der står får glutenfri.

Den 32-årige var med egne ord målløs, mens han sad imellem de andre passagerer, der fik serveret en omfangsrig morgenmad med æg, pølser, svampe, yoghurt og et stykke brød.

Martin Pavelka, der lider af cøliaki, glutenallergi, forklarer, at han aldrig har prøvet noget lignende, selv om han har haft noget forskellige oplevelser med flymad. Skulle han vælge et måltid med gluten-proteinet i, så får han symptomer på en madforgiftning.

- Som glutenallergiker bestiller jeg altid et glutenfrit måltid ombord. Nogle gange er de kedelige, andre gange er de faktisk meget bedre end de ting, der er på den normale menu, siger han overfor det engelske medie.

Han gjorde dog store øjne, da stewardessen kom med hans særlige måltid.

- Jeg spurgte om det her var en joke. Hun sagde bare, at hun var ked af det, men at det var det glutenfri måltid, siger den 32-årige til den engelske avis.

Heldigvis havde Martin aftenen i forvejen fået et stort måltid, men han er alligevel overrasket over at blive præsenteret for et stykke frugt til morgenmad. Derfor har han også klaget til selskabet.

- Det er så ekstremt. Man forventer noget mere på sådan en tur. Det er jo ikke EasyJet eller RyanAir, siger Martin Pavelka.

Turen fra Tokyo til Sydney kostede omkring 10.500 danske kroner.

Flyselskabet All Nippon Airways er ikke vendt tilbage på den britiske avis' henvendelser.

Ligeledes har Martin Pavelka heller ikke fået respons på sin klage for flyturen, der fandt sted 20. april.

LÆS OGSÅ: United Airlines indgår forlig med udsmidt passager

LÆS OGSÅ: Passager skulle på toilettet under flyrejse: Der ventede et ubehageligt syn

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx