Af Webstud/AS - 23/09-17 21:55

Er du gået død i træningen? Her er 10 vigtige råd, du bør følgeEr du gået død i træningen? Her er 10 vigtige råd, du bør følge

Det kan virke som en uoverskuelig udfordring, når man først kommer i gang med træningen og har lange udsigter til vægttab eller større muskler. Derfor får du her 10 gode råd fra WebMD til at holde dampen oppe.

storybild

1. Vær konsekventDet handler ikke om de enkelte, store træningspas, men snarere de små konsistente. Dine eneste pauser skal være hviledagene, hvor musklerne restituerer. Hvis du har et maraton som mål, så start med at løbe små ture. Små skridt fører til store forandringer - hvis du tager for store skridt, kan du komme til skade!​

via GIPHY

2. Følg en effektiv træningsplan

Det amerikanske motionsråd, ACE, adspurgte 1.000 personlige trænere om deres bedste teknikker til at komme i form. De tre mest udbredte svar var styrke-, interval og konditionstræning. Førstnævnte styrker hele din krop, interval er utroligt tidseffektivt, og sidstnævnte optimerer din grundform.

via GIPHY

3. Sæt realistiske mål

“Jeg vil gerne have en six-pack”. Sætningen, der får mange til at starte med træning, men desværre også en masse til at stoppe igen. Det tager lang tid at træne sig til et vaskebræt, men hvis du sætter delmål, eksempelvis 10 mavebøjninger dagligt, kan du løbende skrue op for intensiteten.

via GIPHY

4. Træn med en ven

Find en ven eller et familiemedlem, som gerne vil i bedre form. Hvis I begynder at træne sammen, holder I hinanden ved ilden og opmuntrer hinanden til at blive sundere, hvilket styrker jeres kroppe såvel som forhold.

via GIPHY

5. Indret din træningsplan efter dit liv

Har du ikke tid til at tage i fitness? Det er ingen undskyldning. Hvis du har et gulv, findes der masser af basisøvelser, du kan udføre uden brug af dyrt udstyr. Armbøjninger, benhævninger og squats styrker dine arm-, mave- og benmuskler, så det er bare om at komme i gang!

via GIPHY

6. Find noget der gør dig glad

Hvis du ikke er motiveret til at straffe stål blandt pumpede fyre i fitness, er det helt forståeligt. Dyrk sport, du bliver glad af. E-sport og Ritter Sport tæller ikke, men fodbold med gutterne, løbeturen efter bussen og dans foran spejlet gør!

via GIPHY

7. Mærk dit indre ur

Hvornår på dagen føler du dig mest frisk? Er du en morgenperson eller en natteravn? Find ud af på hvilket tidspunkt du har mest energi, og planlæg din træning derefter - så vil du opleve de bedste resultater og holde motivationen ved lige.

via GIPHY

8. Spørg en professionel

Hvis du er ved at komme i gang med træningen, er det en god idé at tale med en personlig træner. Træneren kan hjælpe dig med at finde ud af hvilke øvelser, du skal udføre for at nå dit mål, og hvordan du udfører dem. Det er meget forskellige råd, du får, alt efter om du vil have six-pack eller løbe et maraton.

via GIPHY

9. Find inspiration

Tunge vægte, svedende mennesker og hård træning er ikke det mest appellerende for en fitness-rookie. Især på Instagram kan du finde fitness-freaks, der gør disciplinen langt mere indbydende, og derigennem kan du finde inspiration til din egen træning.

via GIPHY

10. Vær tålmodig

Det kan være evindeligt frustrerende, når fedtet ikke tabes, og musklerne ikke markeres. Rolig. Det er, som tidligere nævnt, den konsistente indsats, der i længden giver store resultater. Spis sundt, hav tålmodighed, og dit hårde arbejde VIL blive belønnet.

via GIPHY

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx