Af - 21/05-14 11:28; Opdateret: 21/05-14 12:56

Norwegian-passagerer begyndte at muheNorwegian-passagerer begyndte at muhe

Fly-passagerer udbrød tirsdag morgen 'muuuh' og 'mæææh' i kor. De syntes, at Norwegian behandlede dem som kvæg. Morten Helveg vil hjælpe dem i Bruxelles. Norwegian beklager.

storybild

(Billede: PR)

Tirsdag morgen opstod et særpræget optrin i Københavns Lufthavn.

Afstemning
Bør EU stramme reglerne, så flyselskaberne tvinges til at give kompensation?

Omtrent 150 passagerer, heriblandt metroxpress' udsendte, skulle kl. 7.35 være fløjet mod Aalborg.

Uheldige nordmænd gik glip af juleaften
Uheldige nordmænd gik glip af juleaften

Men gennem de godt to timer, flyet skulle vise sig at blive forsinket, blev de gang på gang i flok gelejdet til at gå fra den ene 'gate', til den anden, til den tredje, og til den fjerde.

Norwegian lukker flyrute fra Danmark
Norwegian lukker flyrute fra Danmark

'Muuuuuh', udbrød en en stor flok forbitrede passager undervejs i gangene, mens an anden flok besvarede det med et 'mæææææh' med henvisning til, at de følte sig som kvæg.

Medie: Se og Hør havde også kilde hos SAS
Medie: Se og Hør havde også kilde hos SAS

Mange var dog frustreret tavse over, at forretningsmøder og andre aftaler i Nordjylland måtte udsættes eller aflyses.

Norwegian oplyste, at forsinkelsen skyldtes tåge, men det viste sig at være usandt, da den skyldtes tekniske fejl på et fly.

På intet tidspunkt tilbød Norwegian passagerne mad, drikke eller information om muligheden for kompensation, som passagerne ellers har ret til, når et fly er mere end to timer forsinket.

Stort anerkendt flyselskab i grotesk Twitter-bommert
Stort anerkendt flyselskab i grotesk Twitter-bommert

- Det er et oplagt eksempel på en situation, hvor flyselskabet skal forpligtes til at udlevere en fælleseuropæisk klageformular, som passagererne kan bruge til at søge kompensation, siger De Radikales spidskandidat til Europa-Parlamentsvalget Morten Helveg Petersen.

Han lover, at han i parlamentet vil kæmpe for, at det bliver indført.

Nu kan du købe adgang til 'Mile High Club'
Nu kan du købe adgang til 'Mile High Club'

Norwegians kommunikationsrådgiver Daniel Kirchhoff beklager, at flyet var forsinket, forsikrer om, at selskabet gjorde alt, det kunne, for at få folkt hurtigt frem, og han understreger, at uddeling af madkuponer til brug i lufthavnen ville have forårsaget yderligere forsinkelse.

Flyselskab undskylder reklame: For tæt på tragedie
Flyselskab undskylder reklame: For tæt på tragedie

Han oplyser, at Norwegian altid følger EU's regler, når uregelmæssigheder opstår, og at lufthavnen - ikke Norwegian - bærer ansvaret for skiftene mellem gates.

- Konkret ser det ud som om, at boardingen på denne flyvning fandt sted mindre end to timer efter oprindelig afgangstid, siger han.

Norwegian oplyser, at man fløj et fly fra Oslo for at få folk fra København til Aalborg.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx