Af - 02/12-13 15:18

Skuffede koncertgæster kræver penge tilbageSkuffede koncertgæster kræver penge tilbage

Forbrugerklagenævnet behandler jævnligt klager fra danskere, der er utilfredse med koncerter og andre kulturelle oplevelser.

storybild

En kvinde, der var til koncert med den egyptiske superstar, Tamer Hosny, klagede til Forbrugerklagenævnet over, at han gik for sent på scenen. (Billede: AMR NABIL )

Hvis du har købt en fysisk vare, som ikke virker ordentligt, har du en god sag.

Men det er knapt så nemt at klage, hvis man har betalt for en oplevelse, som viser sig at være dårligere end forventet.

Alligevel kræver mange danskere pengene tilbage for kulturelle oplevelser.

Surt for kunden: Vild pris var en fejl
Surt for kunden: Vild pris var en fejl

Forbrugerklagenævnet har for få dage siden afgjort en sag, hvor en forbruger klagede over, at hovednavnet til en koncert i Falconer Salen, Tamer Hosny, gik på scenen alt sent.

Koncerten skulle starte klokken 21, men musikeren gik først på 23.30, og da hun skulle nå det sidste tog hjem, nåede hun kun at se en halv time af showet.

Kvinden tabte sagen, da det ifølge Forbrugerklagenævnet er »forventeligt« at der kan gå noget tid, før en kunstner går på scenen.

Danskere klager løs over flyrejser
Danskere klager løs over flyrejser

I 2012 har klagenævnet behandlet 20 lignende sager.

Kun når der er tale om helt faktuelle fejl og mangler, kan der blive tale om erstatning, forklarer specialkonsulent Uffe Foged Jespersen.

- Hvis du er blevet lovet en to-timers koncert, så skal du ikke nøjes med tre kvarter. Men rene subjektive oplevelser, som at kunstneren for eksempel synger dårligt, er typisk en smagssag, som nævnet ikke kan tage stilling til, siger Uffe Foged Jespersen fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Advarsel: Pas på denne mobil-forhandler
Advarsel: Pas på denne mobil-forhandler

Billetnet.dk oplever også indimellem henvendelser fra kunder, der brokker sig over dårlige oplevelser.

- Men uanset hvor underlige sådan nogle klager kan være, så skal man da forsøge at se, om man kan lære noget af det, siger kommunikationschef Kasper Michaelsen.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx