Af Ritzau - 24/04-17 15:36; Opdateret: 24/04-17 16:05

Digitale spil skaffer vækst til Lego-konkurrenten HasbroDigitale spil skaffer vækst til Lego-konkurrenten Hasbro

Legetøjskoncernen Hasbro har oplevet fremgang i første kvartal. Det er især spilkategorien, der giver vækst.

storybild

Spilkategorien har især været med til at skaffe vækst til legetøjsproducenten Hasbro, der er en af Legos store konkurrenter. (Billede: Scanpix/Patrick Hertzog)

En af verdens største producenter af legetøj, amerikanske Hasbro, har haft en god start på året. Det viser nyt regnskab.

Hasbro er nok mest kendt for Matador-spillet Monopoly.

Og netop spilkategorien har været med til at skaffe Lego-konkurrenten vækst i første kvartal 2017.

Selskabet, der producerer alt fra brætspil til skumgummiskydende geværer, har nemlig haft en fin start på året.

I årets tre første måneder kunne Hasbro notere sig en omsætning på 849,7 millioner dollar svarende til 5,8 milliarder kroner. Det er en stigning på 2,2 procent sammenlignet med samme periode sidste år.

Dermed overraskende legetøjsproducenten positivt, da resultaterne var over analytikernes forventninger. Analytikerne havde i gennemsnit ventet en omsætning på 818,2 mio. dollar ifølge Bloomberg News.

Det er især nye spil og digitale spil, der har drevet den positive udvikling, fremgår det af regnskabet.

Omsætningen i Hasbros spilkategori, der blandt andet indeholder kortspillet Magic The Gathering, steg med 10 procent til 253,3 millioner dollar.

- Vores resultater for første kvartal ligger på linje med tidligere udmeldte forventninger, og vi er godt rustet til at udføre forskellige nye initiativer i 2017, siger Brian Goldner, der er selskabets direktør.

Hasbros salg har især været stigende, efter at legetøjskoncernen vandt en kontrakt på dukker baseret på Disneys "Frost"- og prinsesseunivers i 2014.

Legetøjsproducentens resultater stod i kontrast til den anden store legetøjsproducent Mattel, der blandt andet producerer Barbie-dukken.

Mattel kom med regnskab fredag i sidste uge. Her var resultaterne lavere end ventet, da salget af netop Barbie-dukker, der er Mattels største brand, faldt med hele 13 procent.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx