Af - 21/10-14 20:00

Kødboller og franske hotdogs hitter mere end IKEAs møblerKødboller og franske hotdogs hitter mere end IKEAs møbler

Danskerne er vilde med IKEAs restauranter, som står for en vigtig del af IKEAs vækst det seneste år.

storybild

(Billede: Polfoto/Linda Johansen)

IKEA hitter fortsat stort hos danskerne. Men det er bestemt ikke kun møbler, vi kører efter, når vi besøger den svenske gigant.

Det er i stedet soft ice, franske hotdogs, kødboller og pizzaslices fra IKEAs restauranter frem for møbler, der giver positivt udslag på IKEAs bundlinje. Det skriver business.dk.

I regnskabsåret 2013/2014 når IKEA Danmark en omsætningsvækst på fire procent. Ser man særskilt på restauranterne er man vokset med 9 procent.

IKEA tilbagekalder børnegynge - barn fik benbrud
IKEA tilbagekalder børnegynge - barn fik benbrud

- Restauranterne går rigtig godt. Vi ser dem som en vigtig del af vores samlede forretning, hvor vi forsøger at skabe et miljø, hvor kunderne får en god oplevelse, siger Dennis Balslev, der er administrrende direktør for IKEA Danmark til business.dk.

Han forklarer, at IKEA-restauranterne er med til at holde kunderne i varehusene længere tid.

- Resultatet hviler på et skærpet fokus på kundernes behov før, under og efter et besøg i IKEA, og her er et varieret udvalg i restauranterne, ligesom faste lave priser, nærværende personale og et bredt sortiment med til at styrke kundens samlede oplevelse af et besøg i IKEA, siger Dennis Balslev til business.dk.

Ikea genindfører svinepølse efter pres
Ikea genindfører svinepølse efter pres

Her er 'reje-fuskeren' - fuskede med én reje
Her er 'reje-fuskeren' - fuskede med én reje

Har du læst disse?

Andre læser også

Hvad tænker du..?

Lige nu på BT.dk

Alvorlig ulykke: Mand kørt på...
bt.dk
Skatteministeren afslører: Så dyrt...
bt.dk
Magnussen inden grandprix: Her kan vi...
bt.dk
David Copperfield for retten i USA...
bt.dk
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx