Af - 09/02-14 12:30; Opdateret: 09/02-14 13:35

Marc Jacobs lader dig betale med et tweetMarc Jacobs lader dig betale med et tweet

I en ny Marc Jacobs-butik, kan du betale for dine modevarer med intet andet end et upload til dit foretrukne sociale medie

storybild

Marc Jacobs åbner pop-up-butik i New York, hvor du kan få designervarer i bytte for et upload på dit foretrukne sociale medie (Billede: Polfoto)

Hos modehuset Marc Jacobs kan du nu betale med såkaldt 'social valuta'. I en ny shop i New York er det ikke kontanter og kreditkort du skal medbringe, men derimod din smartphone, så du kan uploade et billede til Instagram, tweete eller skrive en status på Facebook. Det skriver Mashable.com.

Topdesigner forlader fransk modehus
Topdesigner forlader fransk modehus

På fredag åbner en ny pop-up store på Manhattan, ved navn 'Daisy Marc Jacobs Tweet Shop', hvor man kan bytte sig til lækre designervarer for at have brugt de sociale medier til at reklamere for Marc Jacobs.

De vildeste, smukkeste, mærkeligste kjoler
De vildeste, smukkeste, mærkeligste kjoler

Hele idéen bag pop-up butikken er, at kunderne får de populære vare i bytte for deres sociale valuta ved at uploade til de sociale medier, og bruge hashtagget #MJDaisyChain.

- Henover årene har Marc Jacobs' Daisy-brand (parfumebrand, red.) opbygget en betydelig mængde følgere på de sociale medier, og hele dette foretagende er vores måde at sige tak til de kunder, der elsker Daisy, og som hele tiden finder nye og kreative måder at vise deres hengivenhed på,« siger Marc Jacobs' vicedirektør for marketing, Lori Singer, til Mashable.

Vil stoppe walk-of-shame med ny make-up
Vil stoppe walk-of-shame med ny make-up

I butikken finder man alt fra parfumer og halskæder til punge. Dagens bedste Instagram-foto vinder en håndtaske.

Marc Jacobs laver makeup til Sephora
Marc Jacobs laver makeup til Sephora

Konceptet blev udviklet efter en samtale med Facebook, som afslørede, at parfumebrandet Daisy er et af de brands på Facebook, som engagerer sig mest med dets følgere. Det har betydet, at følgerne er nogle af de mest loyale på Facebook.

»Vi har set folk lave tegninger og iscenesætte særlige humørbilleder med den ikoniske parfumeflaske, så der er rigeligt med engagement,« fortæller Lori Singer til Mashable.

De købelystne, der svinger forbi Daisy Marc Jacobs Tweet Shop kan også få en gratis manicure og tage 'selfies' i butikkens fotoboks.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx