Af - 16/01-17 20:30

Fejl på fejl - passagerer har penge til godeFejl på fejl - passagerer har penge til gode

Rejsende i den offentlige trafik har blandt andet fået trukket for mange penge på deres rejsekort.

Bildstrecke im Grossformat »

Det har slet ikke kørt på skinner for DSB, Movia og Metroselskabet i de seneste døgn.

Søndag trådte ‘Takst Sjælland’ i kraft, der skal ensarte fire tidligere takstsystemer på Sjælland, Lolland, Falster og Møn, men reformen er kommet skidt fra start.

Først svigtede rejsekortet, hvilket medførte, at nogle kunder har betalt en højere pris, end de skulle. Derudover kunne busrejsende ikke checke ud, hvilket formentlig har efterladt dem i tvivl om, hvorvidt de var i fare for at få en bøde på efterbevilling. Dette bliver dog ikke tilfældet, lover DSB, der også lover pengene retur inden for to uger til de kunder, der betalte for meget med deres rejsekort.

Nyt rejsekuk forvirrer både pendlere og DSB
Nyt rejsekuk forvirrer både pendlere og DSB

På ugens første dag er pendlere blevet mødt af en fejl på DSB’s og DOT’s app, der har efterladt tvivl om periodekortets gyldighed. ‘DEMO’ lød beskeden til brugere af mobilpendlerkortet. Også her har rejseselskaberne valgt at træde varsomt og har således lovet, at kortet ikke vil blive afvist i bus, tog og metro

DSB oplyser til metroxpress, at appen forventes at virke igen inden for to dage, og at kunder, der har fået besked om, at appen ikke virker på Apples iOS-system, der findes på iPhones, trygt kan se bort for denne fejlbesked.

Om få dage kan du ikke bruge DSB’s papklippekort mere
Om få dage kan du ikke bruge DSB’s papklippekort mere

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx