Af - 30/09-14 14:10; Opdateret: 30/09-14 14:31

Seneste ordre var på 50.000: Danske Ema og Awa sælger deres dyre tøj i udlandetSeneste ordre var på 50.000: Danske Ema og Awa sælger deres dyre tøj i udlandet

Ema og Awa stormer fremad på det internationale marked med et tøjmærke, de selv har designet.

storybild

(Billede: Privatfoto)

Til daglig er Ema på 25 og Awa på 24 studerende ved Copenhagen Business School, men det kniber med tiden til studierne, nu hvor deres tøjmærke er godt i gang med at at blive en international succes.

Ordrerne fra udlandet er ved at tage fart for de to pigers eget tøjbrand, Ema et Malina, der ligger i den dyre ende.

- Vi ville skabe et skandinavisk look med et amerikansk twist. Vi benyttede derfor skind og læder i vores prøver, som nu er blevet til vores karaktertræk, fortæller Awa Malina Stelter i et interview med Børsen, der først skrev om de to forretningskvinder.

De to studerende iværksættere vil gerne være blandt de bedste på den globale scene. Lige nu sælger de til mindre forretninger, der har fokus på høj kvalitet.

17-årige Cecilie fik en god ide: Nu sælger hun for millioner
17-årige Cecilie fik en god ide: Nu sælger hun for millioner

- Vi vil gerne være med i den absolutte top af markedet og ind i de store butikker, siger Awa til metroxpress.

De to unge kvinder fik ideen til at starte deres eget tøjmærke, da de for to år siden var i praktik i et smykkefirma i USA. I den forbindelse fik de to studerende lejlighed til at følge alle led i den kreative proces.

19-årig sagde nej tak til Apple’s jobtilbud
19-årig sagde nej tak til Apple’s jobtilbud

Det største udbytte af praktikken var at få iværksætteri ind under huden.

- Vi blev inspireret af drømmen og tænkte, at det kunne vi også gøre selv, fortæller Awa Malina Stelter til metroxpress.

Både Ema og Awa har begge syslet med nål og tråd på hobbyniveau i hele deres liv. De fik stablet en kollektion på benene og tog den med på en af de store danske modemesser. Målet var at få deres tøj ud i de danske butikker.

Ung dansk iværksætter forstår at få din opmærksomhed
Ung dansk iværksætter forstår at få din opmærksomhed

Der var ikke meget held hos de danske opkøbere, til gengæld fik de to studerende modeskabere kontakt til en englænder, der fik dem med til en messe i Storbritannien. Og så begyndte forretningen ellers at tage fart med en ordre til det engelske marked.

I dag sælger Ema og Awa både via webshoppen på deres hjemmeside og til danske, italienske og engelske butikker. Den seneste ordre var på 35 stykker tøj, der ringer ind til en engrospris på mellem 800 og 1200 kroner. En ordre i omegnen af 50.000 kroner.

Dansk iværksætter står til mega-succes
Dansk iværksætter står til mega-succes

De to stiftere er lige kommet hjem fra en ti dage lang forretningsrejse i USA, hvor de har fået en god del kontakter på det amerikanske marked.

Selv om det går godt for Ema og Awa, så sparer de på udgifterne, hvor de kan. De har foreksempel både lager og kontor i deres lejligheder.

- Vi står for alt selv, lige fra at pakke til at sælge, siger Awa Malina Stelter til metroxpress.

Ema et Malina mangler stadig at runde en million i omsætning, men de har også kun en enkelt kollektion under bæltet.

De to mode-iværksættere håber på at kunne finde en investor til deres firma, som kan sætte skub i de store ambitioner. Ellers må de tage det lidt ad gangen.

Simpel idé tog ham 8 timer - nu ruller millionerne ind
Simpel idé tog ham 8 timer - nu ruller millionerne ind

- Vi kan godt fortsætte i det her tempo. Det kommer bare til at tage lidt længere tid, vurderer Awa Malina Stelter overfor metroxpress.

Lige nu studerer de begge to på hver deres overbygning på CBS. Indtil videre slår tiden til, men det kniber med at få læst til alle forelæsningerne.

LÆS OGSÅ: Så meget tjener Danmarks lakridskonge

LÆS OGSÅ: Iværksætter opfinder den perfekte is-ske

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx