Af - 29/09-14 21:08

Hver anden forbruger forlader butikken uden en god oplevelseHver anden forbruger forlader butikken uden en god oplevelse

Danske butikker og servicevirksomheder skal oppe sig i konkurrencen med internationale spillere, siger brand-direktør.

storybild

Er der en ekspedient til stede? (Billede: polfoto/arkiv)

Kender du det? Det er umuligt at finde en ekspedient i stormagasinet,der kan hjælpe med at finde den rigtige størrelse bukser? Telefonkøen er så lang, at du sætter højttaler på telefonen og går i bad?

Danske feriebyer: Internationale kreditkort, nej tak!
Danske feriebyer: Internationale kreditkort, nej tak!

Så er du ikke alene. Knap hver anden danske forbruger – helt præcis 46 procent – forlod senest butikken, telefonen eller webshoppen uden en 'god' eller 'meget god' oplevelse. Det viser en omfattende analyse af ikke færre end 75.330 kundeoplevelser fordelt på 228 dansker virksomheder, som YouGov har foretaget for konsulentbureauet Brandhouse i samarbejde med Dansk Erhverv.

Hvis danske virksomheder skal klare sig i konkurrencen med globale spillere, skal de oppe sig på serviceniveauet, lyder det fra Stiig Helgens Binggele, administrerende direktør og stifter af Brandhouse.

Dette får dig til at droppe et køb på nettet
Dette får dig til at droppe et køb på nettet

- Det er bare helt essentielt, at de danske butikker og servicevirksomheder følger trop med de internationale koncepter. Vi skal være bedre på kombinationen mellem webshops og de fysiske butikker, ellers handler danskerne bare på udenlandske sites, siger han og tilføjer:

- Det ligger lidt i folkesjælen, at vi ikke bryder os om at servicere hinanden - vi er jo alle lige.

Fupbutikker boomer på nettet: Isabella blev narret af Nike-svindler
Fupbutikker boomer på nettet: Isabella blev narret af Nike-svindler

Heller ikke udenlandske turister er imponerede. I World Economic Forums seneste Travel & Tourism Competitiveness-undersøgelse fra 2013 ligger Danmark på en lidet flatterende 117. plads ud af 140 lande, når det gælder befolkningens attitude over for turister.

Det var i går ikke muligt at få en kommentar fra Dansk Erhverv.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx