Af - 12/03-14 08:15; Opdateret: 20/03-14 08:49

Hvad gik der galt for denne Big Mac?Hvad gik der galt for denne Big Mac?

Metroxpress mødte op på McDonalds hovedkontor og viste hvorfor kæden med en ynkelig Big Mac på fredag kan blive danmarksmester i burgerbedrag.

storybild

Det kan være vanskeligt at se lighederne mellem disse to burgere. Det er begge Big Mac-burgere fra McDonald's. Den til venstre er reklameburger. Den til højre er virkelighedens burger, som den så ud i går, da metroxpress købte den. (Billede: Mcdonald's / Christian Kloster)

- Det kommer ikke som en stor overraskelse, sagde McDonald's kommunikationskonsulent Signe Wagner, da metroxpress i går mødte uanmeldt op på det danske hovedkontor på Falkoner Allé på Frederiksberg.

Afstemning
Hvor dygtig er McDonald's i disciplinen burger-bedrag hvor '7' er dygtigst?

Vi medbragte en nominering i konkurrencen DM i burgerbedrag – og et rædsel af en Big Mac, som vi minutter forinden havde købt i restauranten i stueetagen.

Signe Wagner ønskede ikke at spise det, metroxpress havde slæbt med ind - nede fra kædens 'flagship-store'.

Der er tale om stoltheden og den restaurant, hvor McD-direktionen afprøver nye koncepter og bespiser fine gæster fra Staterne. Det er restauranten, hvor intet må gå galt.

Det gjorde det så alligevel i en grad så det kan være vanskeligt at forstå, hvorfor denne Big Mac sælger bedre end Max Hamburgers og Burger Kings, som mandag og tirsdag på disse sider blev fremhævet som værdige ufrivillige dm-spidskandidater.

Så meget bliver du snydt af Burger King
Så meget bliver du snydt af Burger King

Flere tusinde læsere har i en afstemning på metroxpress' website givet Max Hamburgers og Burger Kings topkarakteren 7, fordi de er så dygtige til at snyde kunderne med madsminkede burgere.

Lige nu fører Burger King, men om McDonald's skal vinde den tarvelige titel er op til læserne, der mx.dk kan afgive en stemme.

DM i Burger-bedrag: Skal Max Burger vinde?
DM i Burger-bedrag: Skal Max Burger vinde?

Men læs først, hvordan McD-kommunikationsdirektør Stine Green Paulsen forklarer sig i telefonen:

- Der er de samme ingredienser i begge burgere. Men når vi tager billeder, trækker vi alle ingredienser tydeligt frem. Men jeg erkender, at burgeren ikke er pakket ordentligt. Det er jo noget skæv. Det skal vi gøre bedre.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx