Af Simon Boas - 03/10-17 21:44

Supermarked indfører nyt koncept: - Vi kommer til at investere kraftigtSupermarked indfører nyt koncept: - Vi kommer til at investere kraftigt

Meny vil gerne have fat i en bestemt kundegruppe med et nyt koncept.

storybild

Kunder i Meny i Nærum (Billede: NIELS AHLMANN OLESEN)

Supermarkedskæden Meny melder sig nu for alvor ind på det såkaldte convenience-marked i et forsøg på at fange den travle forbruger.

Ifølge Meny er der nemlig flere og flere danskere, der ikke længere sætter sig ved middagsbordet derhjemme, når de skal spise. Aftensmaden skal være nem og hurtig, og det er en af årsagerne til, at de danske forbrugere i højere grad griber noget færdiglavet mad på vej hjem eller spiser ude - også kaldet convenience-forbrugeren.

Og det er akkurat de kunder, som Meny nu ønsker at få krogen i. Med et nyt tiltag vil supermarkedskæden nemlig tilbyde deres kunder et alternativ til en pizza, kebab eller det noget dyrere restaurantbesøg.

»Det er naturligt for os, at give danskerne muligheden for at gå på opdagelse hos os og finde sunde, hurtige og nemme alternativer til aftensmaden, som ikke tømmer pengepungen,« siger kædedirektør Kenneth Holmen Pedersen i en pressemeddelelse og tilføjer:

»De danske forbrugere vil gerne have inspirerende indkøbsoplevelser, samtidig med, at de vil have nemme og hurtige valg. Med det her tiltag stadfæster vi, at MENY kan give dem begge dele.«

Med det nye convenience-koncept vil Meny tilbyde retter, der ifølge dem selv er både friske og sunde. Enkelte af dem vil være klar til at spise med det samme, mens andre kan tages med hjem og varmes først.

»Det her er et område, vi kommer til at investere kraftigt i. Vi har meget engagerede og fagligt dygtigt fagpersonale, der ved, hvordan man sammensætter et solidt måltid med god smag. Det er dem, der gør hele forskellen,« fortæller Kenneth Holmen Pedersen.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx