Af - 04/01-17 13:01

Danske Siwapha og Lincolns proteindrik fylder lige så lidt som en iPhoneDanske Siwapha og Lincolns proteindrik fylder lige så lidt som en iPhone

Den vejer 45 gram, og du kan snildt have en eller flere i lommerne. 28-årige, danske Siwapha og hendes mand sagde fuldtidsjobbene op og er nu på gaden med deres nye protein-shake.

Bildstrecke im Grossformat »

Danske Siwapha og Lincoln er gået sammen om en ny energidrik, der er let at opbevare.

Det er januar. Julegodterne har for fleres vedkommende sat sig på sidebenene, og derfor står den for mange på slankekure og motion i januar.

I den anledning lancerer 28-årige, danske Siwapha F. Nielsen og hendes mand, Lincoln Awada fra København, deres nye proteindrik, 'EZYPRO10'.

Proteindrikken skiller sig ud, fordi den vejer og fylder mindre end andre protein-shakes.

Like MX Penge på Facebook, hvis du vil opdateres med artikler om forbrug, iværksætteri og arbejdsmiljø.

Siwapha og Lincoln fandt på idéen, da Lincoln fik besked af sin træner på at drikke proteindrikke. Men det var svært for ham at håndtere den store bøtte med proteinpulver. Porteinpulveret skulle vejes og portionopdeles i fryseposer.

Dengang rejste vi meget, så det var hamrende besværligt. Og hvis man glemte at vaske flaksen direkte efter brug, kom den hurtig til at stinke af sur mælk. Derfor tænkte vi, at det måtte kunne gøres nemmere.
Det siger Siwapha F. Nielsen til metroxpress.

Dansk hot dog-restaurant blandt New Yorks ti bedste spisesteder
Dansk hot dog-restaurant blandt New Yorks ti bedste spisesteder

Parret har derfor designet en proteindrik, som i dens grundform fylder lige så lidt som en iPhone. Pulveret ligger i sammenfoldeligt emballage. Når posen fyldes op med vand eller mælk, former emballagen sig til en flakse. Herefter ryster man, og så er den til at drikke. Posen kan efterfølgende smides ud.

- De fleste proteindrikke indeholder mælk og sukker for at forlænge holdbarheden, men vores produkt kommer i pulverform og behøver derfor hverken sukker eller mælk. Pulveret er desuden laktosefrit, siger Siwapha F. Nielsen.

TV: Nu kan du købe en Trump- eller Clintonboks med eksotisk slik
TV: Nu kan du købe en Trump- eller Clintonboks med eksotisk slik

Allerede nu sælges proteindrikken i Magasins supermarked 'Mad & Vin' og i mindre fitnesskæder.

- Vi vil kun have vores proteindrik i de fitnesscentre, hvor der er en receptionist, der kan få produktets budskab ud. For hvis shaken bare står i en automat, tager de færdigblandede shakes sig måske bedre ud, siger Siwapha F. Nielsen.

Her er visitkortet, der kan forvandle sig til vilde blomster
Her er visitkortet, der kan forvandle sig til vilde blomster

Hun og Lincoln har sagt deres fuldtidsjobs op som henholdsvis restauratør og ejer af et byggefirma, for at gå all in på deres protein-shake.

- Det er lidt vildt, at en almindelig pige, der er vant til at lave thaimad på sin egen restaurant, nu står og laver sin egen protein-shake, griner Siwapha F. Nielsen.

Nu er kokken kun et klik væk
Nu er kokken kun et klik væk

Metroxpress har bedt formanden for Dansk Iværksætterforening, Christian Walther Øyrabø om at give sin vurdering af produktet:

Den måde, man normalt bruger proteinpulver på, er bøvlet, og derfor er det emballagen, der er nøglen til EZYPRO10s succes. Det er meget udbredt, at iværksættere tager et eksisterende produkt og får succes med at optimere det. Lige så udbredt som de iværksættere, der får succes med at opfinde den dybe tallerken.
Det siger formand for Dansk Iværksætterforening, Christian Walther Øyrabø.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx