Af - 12/03-14 14:55; Opdateret: 12/03-14 17:31

Hér får man den værste kundeservice i DanmarkHér får man den værste kundeservice i Danmark

Hver tredje dansker mener, at service-niveauet i Danmark er blevet lavere i løbet af de seneste tre år. Borgerservice, teleselskaber og fastfood-restauranter er bundskraberne.

storybild

Borgerservice er den branche, der leverer den dårligste kundeservice, vurderer danskerne i ny undersøgelse. (Billede: JØRGENSEN VALDEMAR)

Det er de færrreste virksomheder, der kan leve op til danskernes forventninger om god service.

Det viser en ny undersøgelse, som Epinion har foretaget for McDonald’s Danmark.

Her svarer 33 procent af danskerne, at service-niveauet i Danmark er blevet lavere i løbet af de seneste tre år. Kun 10 procent mener, at det er blevet højere.

Kunderne giver Danske Bank bundkarakter - igen
Kunderne giver Danske Bank bundkarakter - igen

Finanskrisen er en af årsagerne, mener Karsten Koch, der er ekspert i kundeservice:

- Nogle steder er man kommet til at skære lidt for meget ned på området, og man har lagt for meget pres på medarbejderne, så den enkelte ikke har overskud til at yde en god service, siger Karsten Koch, der er partner hos Meng & Company.

Ifølge danskerne er det først og fremmest Borgerservice, dernæst teleselskaberne og på tredjepladsen fastfood-restauranterne, der leverer den dårligste service.


Har du haft en dårlig kundeservice-oplevelse, vil vi meget gerne høre fra dig? Skriv gerne til os på mail. Tak.

Nedskæringer og færre hænder gør det svært at yde den samme service som tidligere, siger Jane Ussing, der er formand for Borgerservice Danmark.

Danskerne har kåret den bedste kundeservice
Danskerne har kåret den bedste kundeservice

- Vi hjælper meget gerne folk, men man skal også selv være aktiv som borger. Det bliver ikke længere serveret på et fad, siger Jane Ussing.

Burgerkæden McDonald's erkender, at der skal mere fokus på kundeservice:

- Serviceniveauet i Danmark er ikke særligt højt, og det bekræfter denne her undersøgelse. Folk synes måske ikke, at det er prestigefyldt at være service-mindet, og det vil vi gerne tage et opgør med, siger kommunikationsdirektør Stine Green Paulsen.


Har du haft en dårlig kundeservice-oplevelse, vil vi meget gerne høre fra dig? Skriv gerne til os på mail. Tak.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx