Af - 30/09-13 09:54

Ups: DSB-smutter blev dyr for kunderUps: DSB-smutter blev dyr for kunder

DSB fik ikke opdateret mobil-applikationen til Apples ny styresystem IOS7, så kunderne måtte lægge ud for dyrere billetter.

storybild

DSB's mobilapplikation virkede ikke med Apples ny styresystem IOS7, så kunder med mobil-periodekort måtte købe dyrere standard-billetter. (Billede: Jens Dresling / Polfoto )

It-problemer er generelt træls, men de er særligt irriterende, hvis de også koster penge.

Det mærkede flere pendlere for nylig, da de var forhindret i at bruge DSB's mobil-applikation, fordi trafikselskabet havde glemt at opdatere app'en til Apples ny styresystem, IOS7.

Det betød konkret, at folk i hovedstadsområdet, der bruger mobil-periodekort eller mobil-billetter, i stedet måtte købe de dyrere standard-billetter.

- Hvis du oplever problemer med denne app, bedes du, indtil problemet er løst, købe billetter og efterfølgende sende dem til os for refundering, skriver DSB på Facebook.

LÆS OGSÅ: Eksperter til DSB og BaneDanmark: Stram op

Det har gjort flere kunder sure:

- Jeg forstår ikke, at en virksomhed, som DSB ikke holder sig opdateret og sørger for at deres produkter virker - beta versionen af IOS 7 har været til at få fat i det sidste halve år, skriver Mads Høyer, der tilføjer:

- Drev jeg min servicevirksomhed på denne måde, kunne jeg snart dreje nøglen om. DSB - tænk kundeorienteret i stedet for at tænke i administrative systemer. Det er ikke kundens skyld, at jeres systemer ikke virker.

DSB har på Facebook beklaget problemet og understreger, at det nu er løst.

Har du læst disse?

Andre læser også

Hvad tænker du..?

Lige nu på BT.dk

Ost trækkes tilbage flere steder i...
bt.dk
Traditionsklub tilbage i Superligaen...
bt.dk
Skatteekspert: Fordel ved udbredt...
bt.dk
Borgmester i sorg over Kjeld...
bt.dk
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx