Af - 14/01-15 12:03; Opdateret: 15/01-15 09:07

27-årige Nanna var træt af ømme fødder: Startede anmelderrost skomærke27-årige Nanna var træt af ømme fødder: Startede anmelderrost skomærke

Nanna Liv fra Aalborg har skabt et nyt sko-brand, som går sin sejrsgang i en af modens hovedstæder, London. Nu venter resten af verden.

Bildstrecke im Grossformat »

Nanna Liv, 27 år, satser på at have sine egne Sargossa-butikker inden for tre-fire år. I første omgang sælges stiletterne gennem omkring 20 butikker i Storbritannien og Sargossa.com. Nanna er nu ved at lukke aftaler med flere danske forhandlere.

Roserne er nærmest væltet ned over 27-årige Nanna Liv i det forgangne år. Med nordjysk stædighed og et personligt drive ud over det sædvanlige lancerede hun i starten af 2014 sit eget skobrand Sargossa, som med base i London laver stiletter, der har fået modeanmeldere fra blandt andet den hæderkronede avis The Guardian til at falde i svime.

Danske iværksættere flyver til tops i New York
Danske iværksættere flyver til tops i New York

Ikke bare fordi designet er flot, men fordi Nanna Livs stiletter samtidig er komfortable at have på i modsætning til de fleste andre høje hæle.

Er du interesseret i iværksætteri, og vil du gerne opdateres med historier om emnet så like MX PENGE her

- Jeg har modtaget en del købstilbud allerede, men det er ikke nu, jeg skal sælge. Men på et tidspunkter kan det være relevant at få en investor med, for ambitionen er at gøre Sargossa til et globalt brand, siger Nanna Liv over telefonen fra London.

15-årige Carl har eget firma med tre ansatte
15-årige Carl har eget firma med tre ansatte

Ideen til stiletterne blev undfanget, da hun arbejdede for smykkegiganten Pandora i London. Høje hæle var en selvfølgelig del af hendes professionelle fremtoning, men det gjorde nas at bære dem fra morgen til aften. Hun ledte forgæves efter nogle komfortable stiletter, og herfra var der ikke langt fra tanke til handling:

- Så måtte jeg jo lave dem selv. Jeg tænkte, at her er jo et kæmpe hul i markedet.

Hun fik ret.

Hun kastede hele sin opsparing ind i projektet og udviklede stiletter, som - i modsætning til almindelige stiletter - fordeler trykket på hele foden og patenterede en særlig komfortabel sål.

Vikaren er nu chef for 1.200
Vikaren er nu chef for 1.200

På London Fashion Week i februar sidste år, fik hun mulighed for at vise prototypen på sine nye sko frem. Indkøberne var begejstrede, og den første kollektion var udsolgt, før varerne nåede hjem.

I slutningen af januar viser Nanna Liv sine sko frem på Copenhagen Fashion Week.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx