Af - 20/03-14 11:38

Kendt dansk firma skifter navnKendt dansk firma skifter navn

Netvirksomheden SmartGuy skifter navn til StylePit. Det er nemmere og billigere at drive ét mærke, lyder det fra direktøren.

storybild

Virksomheden SmartGuy skifter navn til StylePit. (Billede: CHRISTENSEN MATHIAS)

Det er for dyrt og besværligt at vedligeholde seks forskellige mærker.

Sådan lyder det den danske online-gigant SmartGuy, der inden for de kommende måneder planlægger at samle alle sine aktiviteter under navnet StylePit.

Det skriver detailfolk.dk.

Men er det overhovedet en god idé at skifte navn, når man har en succesfuld modeforretning på nettet?

Ja, det kan det godt være, lyder det fra brandingekspert og CEO i bureauet Brandhouse Stiig Binggeli:

Tv-baronessen skal være reklamesøjle for firma
Tv-baronessen skal være reklamesøjle for firma

- Det giver god mening at samle aktiviteterne under ét brand. Det er alt for kostbart at supportere og skabe forskellige brands, som alligevel dækker over samme kategori, siger han til detailfolk.dk.

Selv forklarer administrerende direktør i SmartGuy, Thomas Wandahl, at virksomheden eksempelvis konkurrerer med sig selv, når der skal købes søgeord på Google.

- Hvis vi køber et søgeord som Adidas, hvor skal man så dirigeres hen - SmartGuy, SmartGirl eller SmartKids? Du kan jo få Adidas til både børn og voksne, så vi ligger i bund og grund og konkurrerer med os selv ude i den digitale verden, siger Thomas Wandahl.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx