Af - 23/01-14 07:00; Opdateret: 23/01-14 10:23

Danske slikhårs-drenge tjener kassen på YouTubeDanske slikhårs-drenge tjener kassen på YouTube

Med konceptet 'Slikhaar TV' har 25-årige Rasmus og Emil Albrechtsen fra Aarhus skabt en succesfuld forretning ved at markedsføre hårprodukter til mænd på YouTube.

storybild

Tvillingerne Emil og Rasmus Albrechtsen driver kanalen Slikhaar TV via youtube til at sælge hårplejeprodukter. Det går så godt, at de også har fået egen frisørsalon og videostudie på Strøget i Århus. (Billede: Privatfoto/pr)

Kender du til andre danskere, der har fået stor succes på YouTube? Så tip os her.

'Nutidens reality-tv.'

Sådan beskriver 25-årige Rasmus Albrechtsen fra Aarhus den bølge af private YouTube-kanaler med millioner af seere verden over, der er eksploderet i løbet af de seneste år.

Sådan tjener denne 18-årige pige millioner
Sådan tjener denne 18-årige pige millioner

Her er  'kongen af nettet'
Her er 'kongen af nettet'

Og det er netop YouTube, der er omdrejningspunktet for det vilde forretningseventyr, som Rasmus og hans tvillingebror Emil Albrechtsen oplever nu.

Deres kanal 'Slikhaar TV' er kun overgået af to spilfirmer på listen 'Top 100 Youtubers in Denmark', og brødrenes videoer er blevet set over 71 millioner gange.

- Da jeg for nylig var på ferie i Tenerife, var der fem personer, der genkendte mig på gaden og sagde 'hey, er det ikke dig fra Slikhaar?', fortæller Rasmus Albrechtsen til mx.dk.

Sammen med sin bror Emil Albrechtsen bruger han YouTube-kanalen til at markedsføre hårprodukter til mænd, som de sælger til kunder i hele verden via hjemmesiden Slikhaarshop.com.

I en lang række video-klip kan man for eksempel se, hvordan man får en frisure som fodboldspilleren Christiano Ronaldo eller David Beckham.

- Mange mennesker identificerer sig med rollemodeller. Inden for fodboldens verden er der mange unge, der går op i deres hår, og det er et godt udgangspunkt for at lave en video om at få en frisure som Ronaldo, siger Rasmus Albrechtsen.

Her er  'kongen af nettet'
Her er 'kongen af nettet'

YouTube-markedsføringen er blevet en kæmpe økonomisk succes for de to iværksættere, der også har åbnet frisør-salonen Slikhaar Studio på strøget i Aarhus C.

- Det er ved at blive 'big business'. Samlet set omsætter vi nok for omkring 100.000 euro (cirka 750.000 kroner, red.) om måneden.

Han forklarer, at annonce-indtægterne fra YouTube beløber sig til 4-5.000 amerikanske dollars om måneden.

Den langsigtede drøm er at udvide forretningen og åbne frisør-saloner i storbyer over hele verden.

- I 2014 vil vi gerne op på en en million YouTube-subscribers, og så vil vi gerne have saloner rundt omkring i verden. Vi ligger med planer om at rykke til USA's vestkyst med en salon, siger Rasmus Albrechtsen.

Kender du til andre danskere, der har fået stor succes på YouTube? Så tip os her.

LÆS OGSÅ: Sådan kan DU også tjene penge på YouTube

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx