14/09-13 20:21

Sådan sparer du (let) penge på mobilregningenSådan sparer du (let) penge på mobilregningen

Der kan være penge at spare med blot et enkelt opkald til os, oplyser direktør hos Telia.

storybild

(Billede: Polfoto)

Loyale telekunder snyder sig selv for billigere abonnementer. For teleselskaberne gør intet for at fortælle deres trofaste kunder, at de har sat priserne ned, og dermed kommer du til at betale overpris uden at vide det.

Det skriver Søndagsavisen.

Forbrugerrådets teleekspert anslår, at kunder, som ikke har tjekket deres abonnementspris i et års tid, gennemsnitligt kan barbere en femtedel af regningen med et simpelt opkald til deres selskab.

- Rigtig mange mennesker går og betaler en pris, som deres firma simpelthen vil skamme sig over at bruge til at få nye kunder i butikken, siger Martin Salamon, chefkonsulent i forbrugerrådet, til Søndagsavisen.

LÆS OGSÅ: Nyt løfte: Helt slut med dyre mobilregninger på ferien

LÆS OGSÅ: Halver din mobilregning med ét opkald

I Telia erkender man også, at der kan være penge at spare med blot et enkelt opkald til selskabet.

Men privatkundedirektør, Christoph Nørgaard, påpeger, at selskabet arbejder aktivt på at forbedre kontakten til kunderne.

Han siger samtidig, at den største udfordring er, at mange af kunderne frabeder sig at blive kontaktet med tilbud og kampagner, når de tegner abonnement.

- Det er jo forbrugernes ret, men det gør det sværere for os. Vi forsøger ikke at snyde nogen, og selvfølgelig kan man få tilpasset sine vilkår, hvis man efter noget tid har andre behov, siger Christoph Nørgaard fra Telia.

Men hos brancheorganisationen Teleindustrien mener man, at der er kundernes egen fejl, hvis de betaler overpris for et gammelt abonnement.

- Forbrugerne betaler jo, fordi de er tilfredse. Og det skal de have lov til. Ringer de til deres udbyder, så er selskaberne gode til at hjælpe.

- Så vi laver ikke noget initiativ som branche på det her punkt. Selskaberne bestemmer selv, hvordan de bedst driver deres forretning, siger Jakob Willer fra Teleindustrien til Søndagsavisen.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx