Af - 15/08-14 11:13; Opdateret: 15/08-14 12:42

Dansk datingsite meldt til politietDansk datingsite meldt til politiet

Forbrugerombudsmanden har politianmeldt Single.dk for vildledende markedsføring.

storybild

Single.dk er blevet meldt til politiet. (Billede: pr-foto)

“Ingen binding”.

Sådan lød det i en annonce på forsiden af dating-siden Single.dk, som lovede fuld adgang til datingsitet i syv dage for 19 kroner.

Men det var løgn og vildledning, fastslår Forbrugerombudsmanden, der nu har politianmeldt den danske datinggigant.

Dansk bilforhandler får kvart million i bøde
Dansk bilforhandler får kvart million i bøde

Ifølge Forbrugerombudsmanden gav annoncen dels forbrugerne det urigtige indtryk, at tilbuddet vedrørte et prøvemedlemskab, der stoppede efter syv dage.

Ved at acceptere tilbuddet indgik forbrugeren imidlertid en løbende abonnementsaftale til 45 kroner per uge efter de første syv dage.

På den efterfølgende betalingsside fremgik det, at der ”ingen binding” var, og at forbrugerne kunne opsige medlemskabet ”når som helst.” Det var dog ikke korrekt, da medlemsskabet efter syv dage havde 10-ugers bindingsperioder.

Dansk helsefirma meldt til politiet for vildledning
Dansk helsefirma meldt til politiet for vildledning

Forbrugerombudsmand Henrik Øe siger:

- Jeg får mange klager over datingtjenester. Typisk handler sagerne om, at det ikke fremgår tydeligt, at forbrugerne binder sig til et løbende abonnement. Sagen mod Single.dk er et godt eksempel på det.

Single.dk har ændret sin markedsføring, efter Forbrugerombudsmanden gik ind i sagen, men er uenig i, at der er tale om vildledning:

- Vi opfatter det ikke som en bindingsperiode. Der er tale om, at man ved én transaktion køber 10 ugers adgang efter udløbet af prøveperioden, og hvis du efterfølgende ønsker at sige det op, skal du ikke betale mere. Der stod tydeligt den fulde pris på de 10 uger, siger Jonas Cronfeld, der er Marketing Manager hos Single.dk.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx