Af - 01/01-14 14:58; Opdateret: 01/01-14 15:23

Klag og spar tusindvis af kronerKlag og spar tusindvis af kroner

Når netbutikkerne ved en fejl annoncerer alt for lave priser, handler det om at slå til, viser afgørelser fra Forbrugerklagernævnet.

storybild

Det kan koste netbutikkerne dyrt at sætte kommaerne på prisskiltene forkert, viser afgørelser fra Forbrugerklagenævnet. (Billede: polfoto/arkiv)

Danskerne har for alvor taget handel på nettet til sig, og det medfører flere og flere klager til Forbrugerklagenævnet, hvor forbrugerne klager over, at de får annulleret ordre på meget fordelagtige tilbud, som netbutikkerne siger var en fejl.

For eksempel købte en kvinde en mountainbike til 4.999 kroner i en netbutik, som annullerede ordren, fordi der var tale om en specialcykel til 49.999 kroner. Hun klagede.

Afvist: krævede penge tilbage for bukser med 'slidt look'
Afvist: krævede penge tilbage for bukser med 'slidt look'

Det er afgørende for Forbrugerklagenævnets afgørelse, om kunden er i god eller ond tro. For eksempel havde en kunde købt et objektiv til et kamera til 1.500 kroner. Den rigtige pris var 15.000 kroner, men kunden fik medhold, da der findes objektiver i mange prisklasser, og kunden var derfor i god tro.

En anden forbruger købte en plæneklipper for 495 kroner i en netbutik. En halv time efter bestillingen blev ordren annulleret. Prisen var en fejl. Den korrekte pris var 4.495 kr. Kunden fik medhold i klagenævnet og fik plæneklipperen til den annoncerede pris.

Skuffede koncertgæster kræver penge tilbage
Skuffede koncertgæster kræver penge tilbage

Kvinden med cyklen? Hun fik ikke medhold. Nævnet mente, at hun burde vide, at mountainbiken var prissat alt for billigt.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx