Af Marie Tromborg - 04/09-14 18:22

Kødkrig: Discountbutikker oprusterKødkrig: Discountbutikker opruster

Discountbutikkerne vil bruge kød som lokkemiddel for at hente kunder fra konkurrenterne.

storybild

(Billede: Polfoto/Holger Bundgaard)

Udvidelse af kødudvalget skal lokke kunder ind i butikken. Og ifølge den største discountkæde giver det allerede økonomisk gevinst.

I løbet af det sidste år har Netto udvidet med to nye serier af kød, skriver epn.dk. Og det har øget kødsalget markant, siger Dansk Supermarkeds indkøbsdirektør for ferskvarer, Jeppe Dahl Jeppesen, har det øget kødsalget markant i Netto. Han vil dog ikke komme med præcise tal.

Magasin forskelsbehandler kunderne
Magasin forskelsbehandler kunderne

- Men det er en betydelig vækst, som ligger højere end andre produktgrupper. Desuden er der ingen tvivl om, at kød er afgørende for, hvor kunderne lægger deres indkøb. Så et bredere sortiment af de varer er med til at få flere kunder i butikkerne – og dermed styrke det samlede salg,« siger Jeppe Dahl Jeppesen til epn.dk.

Også andre discountkæder går kødvejen nu.

Supermarked vil sælge overskudsmad
Supermarked vil sælge overskudsmad

-Vi kan se, at Lidls kødandel er stigende og har været det gennem det seneste par år. Vi har arbejdet intenst med både mærker og sortiment. Og vi har bestemt fået mod på endnu mere, siger Finn Tang, der er Lidl's danske direktør til epn.dk.

REMA1000 udvidede ligeledes kødsortimentet tidligere på året.

Danskerne er vilde med at samle rabatmærker
Danskerne er vilde med at samle rabatmærker

Supermarked sælger dagligvarer uden emballage
Supermarked sælger dagligvarer uden emballage

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx