Af - 29/08-14 14:47

Lakridspibe-panik blev guld værd for CloettaLakridspibe-panik blev guld værd for Cloetta

Slikproducenten Cloetta har oplevet et boom i salget af lakridspiber, siden flere medier fejlagtigt skrev, at EU ville forbyde produktet.

storybild

Historierne om den truede lakridspibe har fået salget til at eksplodere hos Cloetta. (Billede: pr-foto)

Det var nærmest en Peter og Ulven-historie.

'EU vil forbyde lakridspiben', lød den dramatiske afsløring i flere af landets medier for omkring et år siden.

Herefter stormede danskerne ud i butikkerne og sikrede sig et par pakker, før det var for sent, og der blev oprettet utallige støttegrupper til bevarelse af lakridspiben på sociale medier.

Rasende danskere: Boykot Haribo
Rasende danskere: Boykot Haribo

Men det var en såkaldt avis-and. Selv om det var korrekt, at EU behandlede et lovforslag om at forbyde slik, der ligner tobaksvarer, så var lakridspiben på ingen måde truet, fastslog eksperter.

For slikproducenten Cloetta har det været en stor succes-historie.

Lakridspiben fredet!
Lakridspiben fredet!

Virksomheden har således haft en omsætningsvækst for lakridspiber på hele 53 procent i 2013. Det har sikret Cloetta en samlet omsætningsvækst på 13 procent i første halvår af 2014.

- Det seneste år har vi set en positiv udvikling inden for flere af vores brands, som især skyldes den store opbakning til Skipperpiben tilbage i august sidste år. Men selvom lakridspibe-gate har givet os en masse markedsmæssige muligheder, er det vigtigt for os at holde fast i autenticiteten omkring Skipperpiben, siger Heidi Teschemacher, marketingchef i Cloetta Danmark, i en pressemeddelelse.


Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx