Af - 09/09-14 09:12

Christoffer truet med inkasso efter Bibob-fejlChristoffer truet med inkasso efter Bibob-fejl

Teleselskabet Bibob lovede at eftergive Christoffers regning på 17 kroner. I stedet voksede den til 228 kroner, og han blev truet med inkasso.

storybild

(Billede: Kristine Mengel )

I foråret ville 25-årige Christoffer Bjørnsen skifte til teleselskabet Bibob, hvor han tidligere har været kunde.

Men her blev han afvist med den begrundelse, at han havde en gammel ubetalt regning på 228 kroner.

Kravet var blevet sendt videre til inkasso, fik han at vide.

Sure kunder må bøje sig for teleselskaber
Sure kunder må bøje sig for teleselskaber

Christoffer var chokeret over beskeden, for Bibob havde tidligere lovet ham, at den gamle regning på 17 kroner ville blive annulleret, da den var under bagatelgrænsen.

- Jeg ringede til dem, og en flink, ung mand fortalte, at beløbet var under deres bagatelgrænse, og at jeg bare skulle se bort fra regningen. De skulle nok sørge for, at den blev slettet, fortæller Christoffer Bjørnsen til Forbrugerrådet Tænks magasin.

LISTE: Her er mobilselskaberne flest klager over
LISTE: Her er mobilselskaberne flest klager over

Men det løfte holdt Bibob ikke, og i mellemtiden var regningen steget til 228,33 kroner.

- Jeg synes, det er dybt uprofessionelt, at de siger, de vil droppe regning, og så ikke gør det.

Signe Julie Valeur, der er direktør i CBB Mobil og Bibob, beklager hændelsen.

- Det må ikke ske, men der sker altså menneskelige fejl en gang imellem, og så bliver han registreret i systemet som skyldner. Jan er ikke sendt videre til inkasso. Det er uheldigt, men det er ikke noget, vi ser tit, siger hun.

Har du læst disse?

Andre læser også

Hvad tænker du..?

Lige nu på BT.dk

Fuld mand afbryder tv-interview: Hvad...
bt.dk
Obama skriver kontrakt med Netflix
bt.dk
Kender du ham? Brød ind til kvinde og...
bt.dk
David Copperfield for retten i USA...
bt.dk
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx