Af Marie Tromborg - 03/09-14 22:04

Vi køber ind på tilbud i stor stilVi køber ind på tilbud i stor stil

Kaffe, toiletpapir og chips er nogle af de ting vi ofte køber på tilbud. En tredjedel af vores indkøb i supermarkederne tilbudsvarer.

storybild

(Billede: Polfoto/Jonas Olufsen)

Danskerne gennemtrawler tilbudsaviser og kører efter tilbud i stor stil. 29 procent af vores dagligvare handler vi på tilbud.

Det viser en opgørelse fra analysehuset Nielsen, skriver markedsføring.dk.

Det er en stigning i på knap en procent i løbet af de sidste to år. Det mest populære tilbudsprodukt er kaffe. Her bliver 69 procent solgt på tilbud.

Tilbud er ikke noget røverkøb
Tilbud er ikke noget røverkøb

- Det er især tilbudsaviserne, der har vænnet de danske forbrugere til at have fokus på tilbud, og en stor andel af forbrugerne læser fortsat fysiske tilbudsaviser eller elektroniske tilbudsaviser. Og med de tendenser vi ser i markedet, hvor flere af kæderne har inddraget hele måneder med specifikke produkter på tilbud, forventer vi ikke, at denne tendens er aftagende, siger Søren Fromberg Nielsen, fra Analysehuset Nielsen til markedsføring.dk

Han pointerer, at ligeså godt det er for forbrugerne, ligeså hårdt er det for butikkerne.

Av av: Så gode 'tilbud' kan du nu få i de danske supermarkeder
Av av: Så gode 'tilbud' kan du nu få i de danske supermarkeder

- På sigt vil det trække værdien ud af varekategorierne, og dermed presse producent og kæde på profitten, siger han.

Ny supermarkedskæde: Sådan sørger vi for ketchup til 10 kroner
Ny supermarkedskæde: Sådan sørger vi for ketchup til 10 kroner

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx