Af Webstud/AS - 06/11-17 20:15; Opdateret: 07/11-17 17:12

Soundboks-drengene afslører deres hemmelighed: Sådan har vi fået stor succesSoundboks-drengene afslører deres hemmelighed: Sådan har vi fået stor succes

En af de danske stiftere af firmaet bag den populære festhøjtaler Soundboks forklarer, hvordan det er lykkedes at få skabt en stor fanbase og en massiv omsætning.

storybild

Holdet bag Soundboks har haft stor succes med deres virale videoer på sociale medier.

Danske Jesper, Hjalte og Christoffer på 22 år har i løbet af de seneste tre år skabt et stærkt community omkring festanlægget Soundboks, som i dag er blevet en guldgrube i millionklassen.

En del af forklaringen på succesen findes i Soundboks' virale videoer, som på Facebook har 30 millioner visninger. Men hvordan får man egentlig sit produkt til at gå viralt? Det afslører Soundboks-medstifter Hjalte Wieth i et interview med MX:

LÆS OGSÅ: 22-årige iværksættere gentager succesen: - Vi er fuldstændig overvældede

I har over 30 millioner visninger på jeres Facebook-reklamevideoer. Hvordan formår I at nå ud til så mange?

»Først og fremmest ved vi, hvad vores community vil se, fordi vi selv er en del af det. Dernæst gør vi udelukkende ting, som ikke er set før. Vi fokuserer på det, som gør Soundboks unikt, og intet andet.«

»Alt, hvad vi producerer, er video af rigtige fester med rigtige mennesker, som oprigtigt har en fed fest. Vi 'faker' ikke noget. Det bygger troværdighed, og samtidig gør det, at vi kan producere virale videoer med intet andet budget end en flybillet, vores tid og et godt netværk.«

Der findes andre musikanlæg på markedet. Hvorfor er det lige jeres, der 'går viralt'?

»Vi er de første, der laver det, vi gør. Der var intet actionkamera før GoPro, og på samme måde er vi igang med at definere en ny kategori, nemlig festhøjtalere.«

LÆS OGSÅ: 22-årige bag kæmpe succes: Så mange anlæg har vi solgt

Youtuberen bag kanalen 'Unbox Therapy' har ni millioner følgere og over en milliard visninger i alt - hvordan får man én som ham til at promovere sit produkt?

»Vi kontaktede ham, sendte ham et anlæg og håbede, at han ville lave en anmeldelse. Det ville han i sidste ende kun, fordi han syntes, produktet var fedt. Det er på samme måde, vi har fået Waka Flocka, Chief Keef og Post Malone til at dele billeder og videoer af Soundboks.«

@postmalone and @vicmensa pumping out good vibes on a SOUNDBOKS is everything ????????????

Et opslag delt af SOUNDBOKS (@soundboks) den

Her lytter rapperen Post Malone, som har tredjepladsen på Spotifys liste over verdens mest populære sangere, til musik på en Soundboks.

LÆS OGSÅ: Ny rekord: Tre unge iværksættere scorede halvanden million på et døgn

Har du et par gode råd til unge iværksættere, som vil lave virale videoer?

»Det skal være anderledes og ikke set før. Vær opfindsom. Det kræver ikke et stort budget at lave virale videoer. Find nogle partnere, som laver noget, hvor dit produkt spiller en rolle.«

»Vi har den fordel, at vores community består af folk, som holder alle mulige slags fester, så størstedelen af vores videoer får vi sendt ind. Vi lytter til dem og forbedrer os konstant. Så snart vi poster en video, er folk klar til at like, kommentere og dele, hvilket gør, at Facebooks algoritmer viser videoen til flere og flere.

Et opslag delt af SOUNDBOKS (@soundboks) den

Rapperen Chief Keef, som har over fire millioner følgere på Instagram, sidder på en Soundboks 2.0.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx