Af - 05/09-14 21:11

Dette får dig til at droppe et køb på nettetDette får dig til at droppe et køb på nettet

Omkring hver tredje dansker har droppet et køb, fordi produktet havde fået dårlige anmeldelser eller brugerbedømmelser, viser undersøgelse.

storybild

(Billede: screndump)

Tidligere kunne nogle butikker måske klare sig efter ‘går den, så går den’-princippet.

Men i dag er der kontant afregning hos kunderne, hvis man som virksomhed blæser lidt på kundepleje og god service.

Brugeranmeldelser er blevet afgørende for, hvor kunderne vælger at lægge deres køb, viser en ny undersøgelse, som TNS Gallup har foretaget for Eniro.

Skriv negativ anmeldelse - og betal 2.500 kr.
Skriv negativ anmeldelse - og betal 2.500 kr.

Her svarer 36 procent af danskerne, at de har droppet et køb, fordi det viste sig, at produktet havde fået dårlige anmeldelser og brugerbedømmelser.

Ifølge ekstern lektor ved Copenhagen Business School, Per Østergaard Jacobsen, understøtter undersøgelsens resultat en udvikling i forbrugernes købsadfærd:

- Studier viser, at den klassiske reklame ikke længere har så stor gennemslagskraft, men at et godt omdømme, altså ’word of mouth’, mediernes dækning samt egne søgninger på nettet har fået større betydning for forbrugernes købsbeslutning, forklarer Per Østergaard Jacobsen.

Morten Duch, der er indehaver af netbutikken Proshop.dk, der blandt andet sælger elektronik, kan i høj grad nikke genkendende til, at kunde-bedømmelser er blevet vigtige:

- Det er helt klart noget, man skal tage alvorligt, for der er ingen tvivl om, at dårlige bedømmelser kan få folk til at fravælge et køb. Vi ser brugeranmeldelserne som et værktøj til at finde ud af, hvad kunderne reagerer godt og dårligt på, siger Morten Duch.

Har du læst disse?

Andre læser også

Hvad tænker du..?

Lige nu på BT.dk

Magnussen får god nyhed efter...
bt.dk
Officielt: FCK præsenterer ny spiller
bt.dk
8-årig dreng er blevet fundet
bt.dk
Rose fik et opkald, hun ikke skulle...
bt.dk
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx