Af - 16/02-14 22:43; Opdateret: 17/02-14 07:16

Kunder i oprør over Idé-møblerKunder i oprør over Idé-møbler

Rasende kunder er i oprør over, at de må vente i månedsvis på møbler, som Idé-møbler ellers havde lovet at levere efter få uger. Uheldigt, indrømmer direktøren.

storybild

(Billede: Polfoto)

Landets største møbelkæde skuffer mange af sine kunder fælt. Igen og igen bryder Idé-møbler sine løfter om hurtig levering.

Alene på Truspilot giver over 200 vrede og skuffede kunder kæden dumpe-kararakterer.

Mange skælder og smælder i forargelse og fremsætter beskyldninger om sjusk, slendrian og jammerlig forretningsmoral.

Ofte er de sure over at møbler – typisk sofaer – udebliver, selv om de var blevet lovet levering efter få uger eller dage.

»Det er efterhånden et par måneder siden at vi deponerede en del penge hos Ide-møbler, skriver Christian Juul på Trustpilot.

Han ventede forgæves i en telenkø. Kunderne må nemlig rykke, Idé-møbler, som langt fra altid uopfordret indrømmer forsinkelserne.

»Efter omtrent ni uger nu, er min tålmodighed er for alvor opbrugt. Jeg handler aldrig nogensinde igen i Idé-møbler,« oplyser en anden kunde, Kenneth Bolo.

»Havde jeg vidst på forhånd at leveringstiden var 11 uger på et spisebord, havde jeg aldrig købt det,« skriver June Hannesson.

Nogle beskylder møbelkædens medarbejdere for at love usande korte leveringstider end de faktiske – for at få solgt en masse.

Men det afviser kædens direktør Michael Christiansen, som kalder det beklageligt og uheldigt, at han skuffer nogle kunder.

Han siger, at problemerne skyldes et større salg, end han havde forventet.

»Så derfor har vi haft problemer med leveringen. Vi skal blive dygtigere, og har allerede gjort en masse – eksempelvis udvidet lageret,« lyder det fra direktøren, som bedyrer, at det kun er promiller af kunderne, der skuffes.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx