07/01-14 16:49

FCK-direktør om tv-aftale: Vi takkede nej til BrøndbyFCK-direktør om tv-aftale: Vi takkede nej til Brøndby

I FC København har man ingen planer om at gå enegang med Brøndby i forhandlingerne om en ny tv-aftale.

storybild

Arkivfoto (Billede: Polfoto)

Superligaklubberne FC København og Brøndby er tv-stationernes største trækplastre, når der bliver vist kampe fra Danmarks bedste række i fjernsynet.

Det fik tidligere tirsdag Brøndby til at melde ud, at man ville ændre på fordelingsnøglen i den tv-aftale, som alle superligaklubberne i fællesskab indgår med tv-stationerne. Vestegnsklubben ville i kraft af flere seere have en større andel af kagen.

I FC København har man dog valgt at takke nej til en henvendelse fra Brøndby, hvor der var lagt op til, at de to klubber skulle lægge pres på de resterende hold i rækken.

Det siger administrerende direktør i Parken Sport & Entertainment, Anders Hørsholt, til Ritzau.

- Vi fik en invitation fra Brøndby om at være med til at spille med musklerne over for de andre på forhånd, men selv om vi måske nok er i en position til at kunne gøre det, så valgte vi at takke nej til det, siger Anders Hørsholt.

FC København er som sådan ikke uenig i Brøndbys synspunkt, men andre hensyn kommer først.

- Vi kender bestemt godt til vores egen værdi som trækplaster og lokomotiv i Superligaen, men vi er også en del af et fællesskab.

- Lige nu er der 12 forskellige synspunkter fra 12 forskellige klubber i denne sag. Og i FCK kan vi som sådan forstå dem alle.

- Derfor foretrækker vi, at klubberne først diskuterer det her internt og måske kan nå frem til en fælles løsning, der gavner alle. Vi vil gerne holde alle muligheder åbne frem for at sætte os i et hjørne, siger Anders Hørsholt.

Brøndbys kommunikations- og marketingsdirektør, Anders Bay, udtalte tidligere til Ritzau, at Brøndby ikke bare ville sidde og se på, at klubben ikke får en større del af tv-pengene, hvorfor det var en mulighed at gå enegang.

I dag fordeles tv-pengene således, at alle klubber modtager en grundsum, som bliver suppleret af en bonus, der i højere grad afhænger af sportslige resultater frem for antallet af tv-seere.

Anders Bay påpegede dog, at Brøndbys førsteprioritet var at fastholde en fælles solidarisk aftale for alle 12 superligaklubber, men med en anden fordelingsnøgle end i dag.

Den nuværende tv-aftale i Superligaen løber til og med 2015.

/ritzau/


Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx