15/11-17 14:23

DBU-chef: VM vil give landsholdet flere sponsorerDBU-chef: VM vil give landsholdet flere sponsorer

Kommerciel direktør Katja Moesgaard regner med, at VM vil sikre landsholdet yderligere en til tre sponsorer.

storybild

Christian Eriksen scorede tre gange, da landsholdet tirsdag bankede Irland med 5-1 og sikrede sig en billet til næste års VM i Rusland. Scanpix/Paul Faith

København. Dansk Boldspil-Union (DBU) kan se frem til et løft på flere millioner kroner i sponsorindtægterne som følge af landsholdets kvalifikation til næste års VM i Rusland.

Landsholdet sponsoreres i øjeblikket af Hummel, Danske Spil og Carlsberg, men der er plads til yderligere to til tre sponsorer.

Kommerciel direktør, Katja Moesgaard, føler sig sikker på, at der vil ske en positiv udvikling i den kommende tid.

- Landsholdet er langt mere attraktivt, når det klarer sig godt.

- Holdet er en sportslig succes, og alle ved nu, at der vil komme meget omtale omkring landsholdet på grund af VM, siger Katja Moesgaard.

- Vi er i konstant dialog med erhvervslivet, og nogle har været afventende, da de ikke har vidst, om holdet skulle til VM eller ej.

Spørgsmål: Så det kunne kaste yderligere to-tre sponsorer af sig?

- Det tror jeg faktisk.

- Vi er også selv godt gearet med vores nuværende kommercielle platform til at tage flere partnere ind, siger Katja Moesgaard.

DBU havde tidligere én hovedsponsor omkring landsholdet. Fra 2011 til 2014 var det Danske Bank.

I dag har DBU en anden kommerciel strategi. Det betyder, at unionen i stedet for én hovedsponsor ønsker flere såkaldte partnere, der markedsfører partnerskabet og kommunikerer gennem deres egne kanaler.

- Førhen handlede det meget om logo-eksponering og mindre om at skabe indhold og content.

- Jeg er ret sikker på, at der er flere, der gerne vil være en del af fællesskabet. Det ved vi, at der er, siger Katja Moesgaard.

Hun forklarer, at det koster omkring 4,5 millioner kroner årligt at blive tilknyttet landsholdet som sponsor.

- Det er niveauet kombineret med, at vi ønsker en tæt dialog om markedsføring og aktivering af partnerskaber med hver enkelt partner, og hvad de kan lave af markedsføring.

Spørgsmål: Så VM vil øge sponsorindtjeningen?

- Vi forventer, at vi kan tiltrække en til to nye partnere relateret til VM.

Landsholdet slog tirsdag aften Irland 5-1 i Dublin og sikrede sig adgang til VM efter 0-0 i København i weekenden.

VM i Rusland spilles fra 14. juni til 15. juli 2018.

/ritzau/

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx