Danskerne vil hellere se reklamer end realityDanskerne vil hellere se reklamer end reality

De danske tv-seere er mere trætte af reality-tv og genudsendelser, end de er af reklamer.

storybild

Paradise Hotel er en af se reality-serier som styrtbløder seermæssigt. (Billede: Polfoto/Arkivbillede)

Selvom de ofte er tyske, platte og alt for lange, så er danskerne faktisk mindre trætte af tv-reklamer end alle de reality-serier, som bliver sendt i tv.

Det viser en undersøgelse, som Yougov har fået lavet for metroxpress. (Se resultaterne nederst i artiklen).

Mens 'kun' 65 procent af de adspurgte mener, at der bliver sendt for mange reklamer, så er det hele 70 procent, der synes, at der bliver sendt for meget reality-tv.

Propfyldt med genudsendelser: Så trætte er vi af flow-tv
Propfyldt med genudsendelser: Så trætte er vi af flow-tv

Og de dårlige seertal for reality-serier taler for sig selv.

Eksempelvis har seertallene for de nyeste sæsoner af Paradise Hotel og Big Brother aldrig været dårligere.

'Big Brother' åbner med dårligste seertal
'Big Brother' åbner med dårligste seertal

Paradise Hotel bløder seere
Paradise Hotel bløder seere

Og det er faktisk ikke kun reality-tv, som danskerne er mere trætte af end reklamer. Også genudsendelser er værre at se på.

Hele 68 procent af danskerne svarer således i samme undersøgelse, at de er trætte af de mange genudsendelser, mens det altså 'kun' var 65 procent, som svarede det samme om reklamerne.

Og genudsendelser er der nok af.

Metroxpress har således gennemgået dagens tv-program, som viste, at 66 procent af udsendelserne var genudsendelser. Læs hele den historie her.


Har du læst disse?

Andre læser også

Hvad tænker du..?

Lige nu på BT.dk

Verdensstjerne i nødråb for dansk...
bt.dk
Danske sygehuse slår fast: Det gode...
bt.dk
Udenrigsministeriet advarer danskere...
bt.dk
Bilist kørte over for rødt: Mor med...
bt.dk
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx