Af Ingelise Skrydstrup - 30/09-17 13:28

Ups, Carlsberg: Kan du også se 'brøleren' i reklamen med Mads Mikkelsen?Ups, Carlsberg: Kan du også se 'brøleren' i reklamen med Mads Mikkelsen?

En kvik medarbejder hos Folkekirkens Nødhjælp følger også Carlsberg på det sociale medie Facebook.

Carlsberg taget i 'tyveri'

Men da han så Carlsbergs nye reklamevideo, hvor Mads Mikkelsen kører rundt i Københavns gader og deler øl ud til forbipasserende, spærrede han lige øjnene op. For sloganet i Carlsbergs reklamefilm lyder: 'Vi danskere elsker at dele'. Og det minder særdeles meget om Folkekirkens Nødhjælps slogan: 'Det er dansk at dele'.

»Det må vi kunne få noget sjovt ud af,« udbrød pressechef i Folkekirkens Nødhjælp, Per Bjerre, spontant til medarbejderen.

Og så gik de igang med at producere deres egen video, hvor de skriver følgende hilsen henover reklamevideoen til Carlsberg:

»Kære Carlsberg. Fed reklame og superfedt budskab. Vi synes nemlig også, at det er dansk at dele. Når I nu har delt vores slogan, kunne det være, at I også ville dele noget andet...:-). SMS Carlsberg til 1911, så støtter I med 100.000 kr.«

Per Bjerre fortæller, at han ringede til Carlsberg og orienterede dem om, at de lagde drillevideoen på sociale medier.

»Selvfølgelig. Og hvis du bemærker det, så opfordrer vi dem til at sms'e 100.000 kr til os, det kan man slet ikke. Det var blot for at sige: 'hey, se lige her' til dem,« forklarer Per Bjerre.

Den forstod Carlsberg godt. Men efter et stykke tid vendte Carlsbergs kommunikationschef alligevel tilbage til Per Bjerre med et tilbud:

'Vi vil gerne giver jer en krone, for hver gang jeres video bliver delt'.

Hvor mange penge, det kan løbe op i, er svært at forudsige. I skrivende stund er videoen fra Folkekirkens Nødhjælp delt 3.700 gange, men set af 63.000 mennesker.

Flere opfatter det som om, at det snarere er jer, der kommer til at reklamere for Carlsberg på denne måde?

»Det er det også, men det gør ikke noget. Det har jeg ingen problemer med. Alle danskere kender Carlsberg og siger at: 'det er vores øl'. Hvis det her gavner både Carlsberg og os, kan jeg ikke se nogen problemer i det,« siger Per Bjerre.

Carlsbergs kommunikationschef Kasper Elbjørn fortæller da også, at forholdet mellem Carlsberg og Folkekirkens Nødhjælp er rigtig godt.

»Der er rigtig god kemi mellem os. De driller os, og det er fair nok. Der er måske nok en lille smule sammenfald, selvom den ikke ligefrem er slående. Men vi har besluttet at give en krone for hver gang deres video bliver delt, så del, del, del her i weekenden og så gør vi det hele op i begyndelsen af næste uge,« siger Kasper Elbjørn.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx