Af - 17/01-14 06:22; Opdateret: 17/01-14 14:36

Nik eller Jay? Halvdelen af danskerne kan ikke kende forskelNik eller Jay? Halvdelen af danskerne kan ikke kende forskel

Selvom det er 12 år siden, at pop-duoen Nik & Jay debuterede med første singlen 'Nik & Jay', afslører en ny måling, at halvdelen af danskerne ikke aner hvem, der er hvem

storybild

Lige knap halvdelen af danskerne kan stadig ikke kende forskel på 'Nik & Jay', viser ny måling (Billede: Copenhagen Records)

Nik? Er det ham med det lange hår eller ham med det korte hår? Det spørgsmål stiller mange danskere nok, når snakken falder på de Blå Kings-rygende og rødvins-drikkende popfyre Niclas Petersen og Jannik Thomsen.

Nik & Jay: 'Vi har arbejdet os ud af krisen'
Nik & Jay: 'Vi har arbejdet os ud af krisen'

En undersøgelse foretaget af YouGov for metroxpress viser, at lige knap halvdelen af danskerne ikke har nogen anelse om, hvem der er Nik, og hvem der er Jay. Brandingekspert Kresten Schultz Jørgensen mener ikke, at Nik & Jay udnytter de uendelige muligheder, de i virkeligheden har, fordi de er for homogene:

Nik & Jay opfinder 'Vild med dans'-værter
Nik & Jay opfinder 'Vild med dans'-værter

- Det er lidt ligesom i en gruppeeksamen. Man ved ikke hvem, der har skrevet af fra hvem. Nik & Jay er en pakke, og de hedder faktisk begge Nik & Jay. De fungerer kun i kraft af hinanden. Set fra et brandingperspektiv burde de arbejde mere på at supplere hinanden i stedet. Det ville styrke dem, forklarer Kresten Shultz Jørgensen.

Video: Sådan overlevede de kendte Bodil
Video: Sådan overlevede de kendte Bodil

Han mener ikke, at Nik & Jay kan tage deres succes til det næste niveau, fordi man ikke kender personerne bag:

- Hvis de for eksempel havde den 'rå' og den 'bløde', eller en 'lover' og en 'fighter' og bragte disse energier i spil, så ville det vise, at de mente noget om noget, og man ville kunne tage dem seriøst.

GAFFA Prisen 2013 -sådan gik det
GAFFA Prisen 2013 -sådan gik det

Drengene, der trods alt lige har vundet Gaffa-prisen for 'årets danske band 2013', burde i følge Kresten Shultz Jørgensen lære lidt af andre store musikalske personligheder:

- Hvis man ser på andre musikere som Mick Jagger og Keith Richards (The Rolling Stones, Red.), der henholdsvis var den vilde og den sexede eller John Lennon og Paul McCartney (The Beatles, Red.), så kan man se, at det var en enorm styrke. Shu-bi-dua havde også interne forskelligheder og energier, der gav dynamik i gruppen.

Det var desværre ikke muligt at få en kommentar fra Nik & Jay.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx