Af Jeppe Pedersen - 04/05-18 08:39

Model hyldet for at vise ærlige billeder af sin krop: 'Min gud, det får mig til at have det godt'Model hyldet for at vise ærlige billeder af sin krop: 'Min gud, det får mig til at have det godt'

Den kendte amerikanske 'plus-size'-model Ashley Graham bliver hyldet for at vise strækmærker og appelsinhud i sin nye ikke-redigerede bikini-serie.

Ashley GRaham

På sin Instagram-konto, der har over seks millioner følgere, reklamerer hun for den nye kollektion fra Swimsuits For All, der specialiserer sig i at lave badetøj i større størrelser.

Idéen med den nye kollektion er, at badetøjet skal vises på modeller, der ikke har været igennem photoshop, hvilket ellers er kutyme i modebranchen.

Til billederne skriver Ashley Graham, at folk skal huske sloganet; 'at være ægte er smukt.'

Den 30-årige model fra USA var den første i størrelse 46, der var på forsiden af det legendariske blad Sports Illustrated Magazine.

Siden da har hun arbejdet for 'Swimsuits for all', der laver badetøj op til størrelse 62.  Firmaets mål er at skabe mere gennemsigtighed i modebranchen og forsøge at bekæmpe idéen om, at alle modeller skal retoucheres, inden de kommer i bladene.

Hyldet for appelsinhud

Efter Ashley Graham lagde billederne på sin Instagram, er de lovprisende kommentarer væltet ind.

Brugeren Suskimo89 skriver:

  • 'Tak, fordi, du bruger uredigerede billeder. Det er så fedt at se rigtige kroppe i reklamer.'
En anden skriver:

  • 'Min gode gud, det får mig til at have det godt med min appelsinhud. Jeg ønsker, at flere modeller vil gøre det.'

A post shared by A S H L E Y G R A H A M (@theashleygraham) on

Flere hadske kommentarer

Ashley Graham har dog også oplevet, at få mange grimme kommentarer. Efter hun lagde træningsvideoer op, har hun fortalt, at hun ofte fik kommentaren:

  • 'Du bliver aldrig tynd, så bare stop.'

Gettin that right with @christine_grubbs #sundaymorning #curvyfit

A post shared by A S H L E Y G R A H A M (@theashleygraham) on

Ashley Graham er ikke den eneste, der forsøger at få bugt med den redigerede verden.

Skuespilleren Jameela Jamil begyndte en kampagne på de sociale medier med navnet '#Iweigh' - eller 'jeg vejer' - hvor kvinder kunne fortælle, hvad de vejede. Dog ikke i kilo, men det, der rent faktisk betyder noget for dem, som for eksempel arbejdet, venner, familie, personlighed.

 

Har du læst disse?

Andre læser også

Hvad tænker du..?

Lige nu på BT.dk

Prins Felix går sin egen vej - gør...
bt.dk
44 ruter ramt efter busselskabs konkurs
bt.dk
FCM-guldvindere: 'Stakkels' Brøndby...
bt.dk
BT erfarer: Brøndby betaler 11...
bt.dk
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx