Af Soundvenue anmelder: Rasmus Junge - 15/09-14 17:18

Anmeldelse: Fastfrosset følepopAnmeldelse: Fastfrosset følepop

Anmeldelse af Joey Moe ’Joey’.

storybild

(Billede: Soundvenue)

Joey Moe ’Joey’
Pladeselskab: Sony
3/6 stjerner

Der er ret sjovt moment på det nye Joey Moe-album, der blot bærer hans fornavn. Nummeret ’Guldfeber’ bliver indledt af en forvrænget sampling af Peter Belli-klassikeren ’For enden af regnbuen’ (skrevet af Poul Krebs).

Det virker måske lidt sært, men tager man i betragtning, at Moes mor, Lei Moe, faktisk har sunget kor for Belli, gemmer der sig en hyldest til både rockulven og popcharmørens egen mor.

At jeg hiver sådan en nørdet reference frem siger dog også noget om, at ’Joey’ generelt har svært ved at engagere mig. For den über-følsomhed, folk som Joey Moe, Rasmus Seebach, Burhan G og Xander har bragt til toppen af hitlisterne de seneste år, er ved at ramme sin udløbsdato.

Den blottede ligefremhed, som har været et fint modtræk til plastisk designerpop, er nu blevet gentaget så mange gange, at mætningspunktet for de iboende klicheer er passeret. Og i den sammenhæng gør Joey Moe ikke andet end at danse på stedet og reproducere en fastfrosset form.

Ligesom med Burhan G’s seneste album er det sjovest, når uptempo-numre som førnævnte ’Guldfeber’, hitsinglen ’Million’ og åbneren ’Klar på mig nu’ får storetåen i vippe-mode, mens eksempelvis ’Elsk mig nu’, ’Hvis det ik’ skal være os to’ og det sødsuppeagtige afslutningsnummer ’Alene hjemme’ er hårde at stå igennem med tekstmæssige floverter i metermål.

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx