Af Lars Dinesen - 27/11-17 20:05

Snapchat frigiver nye filtre i det skjulte: Så let får du fat i demSnapchat frigiver nye filtre i det skjulte: Så let får du fat i dem

Det nye tiltag kan betyde mange penge for det sociale medie i fremtiden.

storybild

Arkivfoto. (Billede: LIONEL BONAVENTURE)

Snapchat er begyndt at præsentere brugerne for udvalgte filtre baseret på, hvad de har taget billeder af med den sociale medieapp.

Det skriver Mashable.com

Det er blot at tage et billede, så finder Snapchat ud af, hvordan du pepper det op. Hvis du gerne vil udtrykke mere med sandwich, men ikke gider at gå amok med farveladen og tegne på dine snaps, så er der godt nyt. Ved brug af billedgenkendelse har Snapchat nu rullet en lang række filtre og klistermærker ud, der først bliver præsenteret for brugeren, når man har taget et billede af noget bestemt som for eksempel en strand, en koncert, mad eller dit kæledyr.

De mest relevante filtre dukker nu frem med det samme, og man skal ikke sidde og bladre for evigt for at finde den rette indpakning til sit pletskud. Snapchat begyndte at rulle opdateringen ud i sidste uge.

Snapchat bekræfter over CNet, at der er tale om billedgenkendelse. Hvis man skulle være den privatlivsbevidste type, så skal man i følge Snapchat dog ikke blive så nervøs, at man sletter af appen af frygt for den massive dataindsamling. En talsmand for techgiganten forklarer, at alt foregår lokalt på brugerens telefon eller tablet. Flittige brugere af det sociale medie er formentlig allerede stødt på brug af billedgenkendelse. Det sker for eksempel ved, at man kan søge efter stikord som 'hunde' blandt sine minder eller offentlige snap-historier.

Det nye tiltag kommer i kølvandet på en større ommøblering i appen, hvor de velkendte 'smartfiltre,' der kan vise et tidsstempel, hvor hurtigt du bevæger dig i timen eller i hvilken temperatur snappet er taget eller optaget i, er blevet flyttet til en kreativ værktøjslinje i skærmens højre side.

Ud over at gøre brugerne glade ved at få dem til at pynte deres billedbeskeder, så åbner billedgenkendelsen også for en ny måde, hvorpå techgiganten kan sælge reklamer på. Firmaer kan for eksempel sponsere et bestemt filter eller klistermærke, ligesom de kan betale for at få netop deres bidrag vist på geografisk afgrænsede steder som for eksempel i et indkøbscenter.

 

 

 

 

 

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx