Af - 05/05-14 12:40; Opdateret: 05/05-14 12:58

Familie vinder porre-krig på FacebookFamilie vinder porre-krig på Facebook

En norsk kvinde og hendes datter skabte stor debat, da de delte et billede af en porre i plastik. Nu er produktet fjernet fra butikkerne.

storybild

Her er billedet som Gunilla Holm Platou lagde på Facebook, hvor hun opfordrede folk til at sende mails til firmaet bag den plastikindpakkede porre. Opslaget virkede og firmaet har nu trukket produktet tilbage. (Billede: Facebook)

Den 68-årige Helen B. Holm fandt i sidste uge en porre pakket ind i plastik i et supermarked i Norge. Nu er produktet trukket tilbage. Det er resultatet af et opslag, som den 68-åriges datter skrev om plastik-porren på Facebook.

- Hvor kommer plastik og pap ind i billedet? Skal en afskåret porre pakkes ind i plastik fordi bladene er skåret af i toppen?, skrev Helens datter blandt andet i sit opslag på Facebook.

Valdefar med slips og druk på sociale medier
Valdefar med slips og druk på sociale medier


I opslaget bad hun samtidig sine venner om at skrive en klagemail til chefen for firmaet Bama, der producerer porren.

Siden har næsten 8.000 personer delt opfordringen. Og presset på firmaet bag porren er blevet så stort, at de søndag aften meddelte, at de ikke vil sælge porre pakket ind i plastik længere.

Kræftsyge Stephen beskyldt for at lyve om sin sygdom
Kræftsyge Stephen beskyldt for at lyve om sin sygdom

- Sagen understreger, at forbrugerne har fået mere magt med sociale medier. Det er blevet nemt at give sin mening til kende, siger Nathalie Larsen, social media manager hos Geelmuyden Kiese og fortsætter.

- Samtidig er budskabet i opslaget nemt at afkode, og det gør det til noget, som man gerne vil dele.

Lidl advarer: Det her er et fupnummer
Lidl advarer: Det her er et fupnummer

Andre læser lige nu

Hvad tænker du..?
Hitter på mx

Annonce



Hitter på mx